14 Otomobil Markasıyla Pazarın Gözdesi: Dev Grubun Yeni Stratejisi Şaşırtacak!
Otomotiv sektöründe uzun bir zaman üst yönetim krizinin etkisiyle zor günler geçiren Stellantis, sonunda yeni CEO'sunu açıkladı. Yönetim Kurulu'nun oybirliğiyle aldığı karar doğrultusunda Antonio Filosa, şirketin yeni İcra Kurulu Başkanı oldu. Filosa'nın önündeki en büyük görev, zorlu bir süreçten sonra Stellantis'i yeniden istikrara kavuşturmak.

Peugeot, Citroën, Jeep ve Ram gibi önde gelen markaların bünyesinde toplandığı Stellantis, son zamanlarda kârlılık açısından belirgin bir düşüş yaşamıştı. Özellikle Amerikan ve Avrupa pazarlarında çeşitli zorluklar ile karşı karşıya kalınmıştı. Bu gelişmelerin ardından Filosa’nın atanması, firmanın yeni bir başlangıç yapma isteği olarak değerlendiriliyor.

TECRÜBELİ YÖNETİCİ GÖREVDE
Kariyerine 1999 yılında Fiat Grubu’nda başlayan Filosa, zamanla pek çok yönetim pozisyonunda görev aldı. Daha önce Fiat Chrysler Automobiles'in Latin Amerika COO’luğunu yürüten Filosa, 2021 yılında Stellantis’in Güney Amerika operasyonlarının başına getirildi. 2023 yılının başlarında Jeep markasının CEO’luğunu üstlendi ve Ekim 2024 itibarıyla Kuzey Amerika COO'su oldu. Aralık 2024'te ise hem Kuzey hem Güney Amerika bölgelerinin yönetimini devralarak dikkat çekici bir yükseliş gösterdi.

'BÖLGEDEKİ REKABETİ KAZANDI'
Stellantis'ten yapılan açıklamada, “Filosa'nın önderliğinde FIAT markası Güney Amerika'da zirveye ulaştı. Peugeot, Citroën, Ram ve Jeep gibi markalarda da önemli büyüme kaydedildi. Bu başarılar, firmanın bölgedeki liderliğini güçlendirdi” şeklinde ifadeler kullanıldı.

ZOR BİR DÖNEMDE GÖREVİ DEVRALDI
Eski CEO Carlos Tavares'in Aralık 2024'te görevden alınmasının ardından, CEO pozisyonu beş ay boş kalmıştı. Bu durum, Stellantis'teki stratejik karar alma süreçlerini olumsuz etkiledi. Özellikle yatırımcılar, şirketin hızla bir yön belirlemesi gerektiğini vurguluyordu.

Göreve zor koşullarda başlayan Filosa'nın karşısında oldukça kritik bir görev bulunuyor. 2025'in ilk çeyreğinde şirketin net geliri, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 14 oranında azalmışken, teslimatlarda da yüzde 9’luk bir düşüş kaydedildi. Amerika pazarında belirgin satış azalmaları yaşarken, Avrupa’da ise Çinli markalarla rekabet etmekte zorluk yaşanıyor. Yüksek üretim maliyetleri de bu durumu daha karmaşık hale getiriyor.
Diğer yandan, Tavares dönemindeki sendikalar, bayiler ve bazı siyasetçilerle yaşanan sıkıntılar, şirketin itibarını zedelemişti.

STELLANTİS ALTINDAKİ MARKALAR
2021 yılında Fransız Groupe PSA ile İtalyan-Amerikan Fiat Chrysler Automobiles'ın birleşmesiyle kurulan Hollanda merkezli Stellantis, otomotiv sektörünün en büyük gruplarından biri olarak dikkat çekiyor.
Şirket, Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram ve Vauxhall gibi toplam 14 markayı bünyesinde barındırıyor. Yeni dönemde bu markaların performansı, Antonio Filosa'nın liderliğinde yeniden şekillenecek.